Is jacuzzi een Amerikaans merk?

Jacuzzi Brands, opgericht in 1956 door een Italiaanse familie, is de duidelijke Europese marktleider en is de co-leider in de VS. Het bedrijf exploiteert 10 faciliteiten in Noord-Amerika, Europa en Zuid-Amerika met meer dan een miljoen vierkante meter.

Is jacuzzi een Amerikaans merk?

Jacuzzi Brands, opgericht in 1956 door een Italiaanse familie, is de duidelijke Europese marktleider en is de co-leider in de VS. Het bedrijf exploiteert 10 faciliteiten in Noord-Amerika, Europa en Zuid-Amerika met meer dan een miljoen vierkante meter. Als's werelds eerste en grootste fabrikant van whirlpoolproducten zet Jacuzzi zich in voor ultramodern ontwerp, veiligheid en technologie. Hoewel het bedrijf vooral bekend staat om zijn innovatieve bubbelbaden, ontwerpt en produceert het jacuzzibedrijf ook een breed scala aan niet-straalbaden, douchesystemen, douchebakken, kranen, draagbare spa's, bovengrondse zwembaden, zwembaduitrusting en pompen, evenals landbouw, opvangbak en riolering pompen.

Oorsprong van het bedrijf in het begin van de 20e eeuw De uitvinding van het bubbelbad eind jaren veertig Het kenmerkende product van het bedrijf, het jacuzzi-bubbelbad, werd eind jaren veertig uitgevonden als een persoonlijk project van een van de tweede generatie jacuzzi-bedrijfsmanagers, Candido Jacuzzi. Candido's zoon Kenneth, getroffen door reumatoïde artritis, had hydrotherapiebehandeling in het ziekenhuis gekregen en, zoals Kenneth later zou vertellen in People Weekly, zoals goede Italiaanse ouders doen, dachten mijn ouders dat meer beter is. Een team van jacuzzi-ingenieurs werd aan het werk gezet om een thuisversie van de hydrotherapiepomp te ontwikkelen. Het resultaat was de J-300, een kleine draagbare pomp die in een badkuip kon worden geplaatst om een rustgevende hydromassage te creëren.

In 1956 begon Jacuzzi het therapeutische apparaat op de markt te brengen aan ziekenhuizen en scholen en ontwikkelde een kleine maar solide niche op de markt voor chirurgische benodigdheden. Kenneth, die de fysieke uitdagingen van reumatoïde artritis bleef bestrijden, richtte vervolgens zijn eigen succesvolle softwarebedrijf op en de jacuzzipomp die voor hem werd uitgevonden, verwierf zijn eigen bekendheid als het speeltje van beroemdheden. Halverwege de jaren vijftig werd de particuliere Jacuzzi Brothers gerund door de tweede generatie jacuzzi's. Naast zijn toonaangevende landbouwpompen en de J-300 patenteerde en produceerde het bedrijf een grote verscheidenheid aan producten die gebruik maakten van hun expertise in hydraulische technologie, waaronder waterstraalvoortstuwingsmotoren voor een groeiende recreatieve motorbootindustrie, evenals zwembaduitrusting en een windmachine die gewassen hielp beschermen tegen vorst.

In 1968 studeerde Roy Jacuzzi's, lid van de derde generatie jacuzzi's die voor het bedrijf werkte, af aan de universiteit met een graad in industrieel ontwerp en trad toe tot het familiebedrijf als hoofd van de onderzoeksafdeling. Op zoek naar nieuwe toepassingen voor de producten van het bedrijf, kwam Roy op het idee om het J-300 hydrotherapieapparaat op de markt te brengen voor de groeiende vrijetijds- en fitnessmarkt. Om voldoende ruimte te creëren voor een meer ontspannende duik, ontwikkelde en patenteerde Roy de eerste badkuip met een ingebouwd whirlpoolsysteem. Dit apparaat, genaamd het Romeinse bad, maakte het niet nodig om een draagbare pomp in het bad te plaatsen, waardoor de bader het volledige interieur van het bad kon genieten om van de hydromassage te genieten.

De zelfstandige unit werd op de markt gebracht als vervanging voor het standaard badkuipje in de badkamer en kon worden gebruikt met of zonder de hydromassagefunctie. Hoewel, naar eigen zeggen, de senior generatie jacuzzi's hem een beetje raar vond, wilde Roy een markt creëren voor het Romeinse bad door het tentoon te stellen op landbeurzen en huizenbeurzen. In 1970 was de verkoop van het ingebouwde bubbelbad veelbelovend genoeg om de introductie van een groter model, de Adonis, te rechtvaardigen en binnen twee jaar produceerde het bedrijf een tweepersoonseenheid, genaamd de Gemini, verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren en stijlen. De Gemini-lijn werd gevolgd door nog grotere modellen, spa's genaamd, die compleet met filters en boilers werden geproduceerd om de noodzaak te vermijden om ze bij elk gebruik te vullen en te legen.

De relaxte cultuur van Californië in de jaren zeventig bleek de perfecte lanceerplaats te zijn voor het vrijetijdsgerichte product en tegen het midden van het decennium was het bezitten van een jacuzzi een symbool geworden van de zachte Californische levensstijl. Met de goedkeuring van spraakmakende filmsterren ging de verkoop van de eenheden van start en al snel was de bubbelbaddivisie de grootste winstmaker van Jacuzzi. Als enige leverancier van het gepatenteerde systeem stond de merknaam Jacuzzi synoniem voor de whirlpoolbaden. Hoewel Candido Jacuzzi, de conservatieve uitvinder van de originele J-300-pomp, zich naar verluidt schaamde voor hun sybaritische associaties, werden de bubbelbaden en spa's van het bedrijf en de naam jacuzzi geïdentificeerd met toegeeflijke ontspanning.

In de jaren tachtig was de trend in zowel Amerika als Europa dat badkamers groter werden en badkamerarmaturen werden ontworpen voor zowel uiterlijk als functie. De productlijn van Jacuzzi is uitgebreid tot tientallen modellen, verkrijgbaar in een enorm assortiment kleuren en met een verscheidenheid aan optionele functies. Enkele opties die beschikbaar zijn op de luxere modellen waren de Water-Rainbow watervalachtige vultuit, programmeerbare massagestralen, onderwaterverlichting en ingebouwde spiegelende kaptafel koffers. Roy Jacuzzi was persoonlijk verantwoordelijk voor het ontwerpen van veel van de kenmerken van de nieuwe productlijnen; in 1987 bezat Roy 160 patenten voor innovaties in whirlpoolontwerp en -technologie.

Onder Hanson Jacuzzi zette zijn internationale expansie en zijn nieuwe productintroducties voort. De belangrijkste innovatie van het bedrijf in de jaren negentig was de ontwikkeling van het J-Dream stoomdouchesysteem. Met de J-Dream hoopte Jacuzzi de aard van douchen te transformeren, aangezien het bubbelbad het baden had getransformeerd. Het douchesysteem, beschikbaar voor één of twee gebruikers, bestond uit gegoten stoelen, programmeerbare hydrotherapiejets, multifunctionele douchekoppen en stoomtherapie, evenals luxe opties zoals ingebouwde cd-spelers, cascade-watervallen en waterdichte verborgen kasten om badjassen en handdoeken op te bergen.

Industrieën in 1995: Toen Jacuzzi de laatste jaren van de jaren negentig ingaat, leek de internationale verkoop de belangrijkste arena van toekomstige groei voor het bedrijf te zijn. In 1996 waren internationale markten, waaronder Europa, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en de Pacific Rim, goed voor ongeveer 46 procent van de verkoop van Jacuzzi en analisten voorspelden dat deze sector zou toenemen tot in de volgende eeuw naarmate de populariteit van grote, uitgebreide badkamers zich wereldwijd verspreidde. Plannen voor een nieuwe faciliteit in Singapore die producten zou produceren die specifiek zijn ontworpen voor Aziatische consumenten, waren in 1997 aan de gang en beloofden een aanzienlijk nieuw aandeel van deze markt te leveren. Het iconische bedrijf begint aan een nieuwe fase van productontwikkeling, innovatie en uitbreiding Investindustrial heeft ervaring in de high-end van het segment huishoudelijke producten door zijn investeringen in Flos, B&B Italia en Louis Poulsen.

Jacuzzi Brands heeft toegang tot de relaties van Investindustrial, waaronder ontwerpers van wereldklasse, om de groei van het bedrijf te versnellen door innovatie, productontwikkeling en R% 26D. Investindustrial zal elk van de merken van het bedrijf ondersteunen om het bewustzijn en de leads van dealers te vergroten. Investindustrial heeft Charles „Chuck Huebner” aangewezen als de inkomende uitvoerend voorzitter van Jacuzzi Brands. Meest recent was Huebner CEO van Dacor, Inc.

Huebner merkte op: „Het succes van Investindustrial bij het ondersteunen van managementteams en het bouwen van premiummerken zal cruciaal zijn om onze aanwezigheid in Noord-Amerika en Europa te consolideren en uit te breiden naar nieuwe markten; Nottingham Spirk zal het bedrijf helpen innovatieve nieuwe producten te ontwikkelen die het beste aansluiten bij de consument. noden. Ons nieuwe eigendom zal aanzienlijke middelen opleveren om achter onze dealerpartners te investeren met nieuwe marketingprogramma's. In 1956, toen Candido Jacuzzi's 15 maanden oude zoon, Kenneth, werd gediagnosticeerd met reumatoïde artritis, Candido Jacuzzi en Floyd M.

Een van Hansons eerste stappen in de reorganisatie van de overgenomen bedrijven was het benoemen van Roy Jacuzzi als president en CEO van Jacuzzi Inc. .

Leave a Comment

Required fields are marked *